Kereskedelmi ismere 9. tétel
Déni 2008.05.13. 10:39
Ismertesse a vásárlási döntés folyamatát, a vásárlók befolyásolásának eszközeit, a vásárlás alatti és a vásárlás utáni kereskedői magatartás elfogadott normáit, a kifogások elintézésének módját, a fogyasztói érdekvédelem előírásait!
9. tétel
Ismertesse a vásárlási döntés folyamatát, a vásárlók befolyásolásának eszközeit, a vásárlás alatti és a vásárlás utáni kereskedői magatartás elfogadott normáit, a kifogások elintézésének módját, a fogyasztói érdekvédelem előírásait!
Vásárlási döntés folyamata:
- szükséglet kialakítása (rangsor, információ gyűjtés stb…)
- kereslet kialakítása
- vásárlói döntés ( befolyásolja: minőségi, ár, reklám stb.) imbunzi vásárlás -> pillatatnyi szükséglet
- fogyasztó elégedettsége vagy elégedetlensége
Befolyásolás eszközei:
- reklám
- akció
- kereskedelmi szolgáltatás ( pl.: méretre igazítás, ingyen házhozszállítás stb..)
- személyes meggyőzés ( jelentősebb a hagyományos értékesítésre)
Fogyasztói érdekvédelem:
Ker. ben csak hibátlan, jó minőségű árú hozható forgalomba. A ker. köteles szavatolni, hogy az áru eladása hibátlan -> szavatosság.
A minőségi kifogás érvényes ideje 6 hónap kivéve azokat a termékeket amely a minőség megőrzési idő ennél rövidebb.
Lehetőségek:
- az áru díjtalan megjavítása
- árú csere
- árleszállítás
- vételár visszafizetése
- a vevő és az üzlet között vita esetén KERMI 10 napon belül vizsgálatot végez és az eredményről a kereskedőt értesíti
- élelmiszer, vegyi áru, kozmetika termékek esetén a hibás árut ki kell cserélni
- a tartós fogyasztói cikkek ( pl.: TV, hűtő stb..) minőségét a gyártók javítási kötelességet vállalnak. A jótállási idő alatt meghibásodott terméket díjtalanul megjavítják, ha a termék 72 órán belül meghibásodik a ker. köteles kicserélni
- Jogszabály rendelkezik róla hogy az üzletekben jól látható helyen kell elhelyezni a vásárlók könyvét.
|