14. tétel (ker.)
Déni 2008.05.16. 11:43
Ismertesse a marketingkommunikáció fogalmát, elemit, a vállalkozás arculatának kialakítását!
14. tétel
Ismertesse a marketingkommunikáció fogalmát, elemit, a vállalkozás arculatának kialakítását!
A marketing fogyasztóközpont, fogyaztóorientál, szemléletet jelent. A vállalkozásnak ki kell alakítani marketingstatisztikákat
hosszú távú elképzeléseket és módszereket jelent a piaci
lehetőségek megismerésére és kihasználására
Marketingstratégiában meg kell határozni hogy a vállalkozás:
- milyen módszerekkel szerez információkat a piacról ( piackutatás)
- a piac mely rétegeknek az igényit szeretné kielégíteni -> a piacot fel kell bontani egyszerű csoportokra pl.: vevő neme, kora, foglalkozása, jövedelme.
- hogyan szeretne a piaci részesedést növelni
A marketing kommunikáció -> az a tevékenység, amely élősíti a vállalkozás áruinak, szolgáltatásainak eladását, vállalkozás kedvező megítélése.
Eszközei:
a) reklámolás
b) előadás-ösztönzés
c) PR-tevékenység
d) arculat kialakítása
a) reklámólás:
feladata: hogy felkeltse és életben tartsa az érdeklődést a vállalkozás, illetve annak
termékeit, szolgáltatás iránt
funkciói: tájékoztatás ( minden reklám tájékoztat, de a betevő reklámoknál kiemelt
szerepet van a funkciónak
reklámhordozó: - a reklámközlés következő eszköz (közeg)
- TV, rádió, film
- plakát, fényújság, neonreklám, (közterületeken)
- napilapok, folyóiratok, szórólapok
- névre szóló levél
- plakát, hangosbemondó, kirakat (boltban)
- csomagoláshoz kapcsolatos reklámhordózók
a kiválasztásnál figyelembe kell venni:
- kinek szól a reklám
- milyen legyen az érvelés mondja
- milyen a vállalkozás, illetve a forgalmazott termék reklámminősége
- mennyi összeget képes reklámokra fordítani
jellemzői: - nyilvános
- egy irányú
- tömegszerűség
b) eladás ösztönzése: - eladási ösztönök (impurzusvásárlás)
- bolti plakátok, tájékoztatók
- áruelhelyezés
- vevőáramlás útvonalának kialakítása
- árubemutatók, kóstolók
- kínálat
- ingyenes áruminták, ajándékok
- kereskedelmi akciók
- kedvezmény nélküli vagy árengedményes akciók
- végkiárusítások
- kiárusítások, árubemutatók, kóstolók
- egyéb: pl.: ingyenes házhozszállítás, használt cikkek cseréje stb…
c) PR-tevékenyeség: -> nyilvánosságra való állandó kapcsolattartás
- sajtókapcsolatok
- rendezvények, vásárlói ajándék
- jóléti célok, támogatása
d) arculat kialakítása: -> az a egység kép a vevőkben, üzleti partnerekben a vállalkozásról
kialakul.
az arculat meghatározza: - az elrendezés
- árusított cikkek, választék minősége
- értékesítéshez kapcsolódó szolgáltatások köre, színvonala
- üzlet külső képe
- üzlet színvonala, berendezése, stílusa
|